İlk Bakış: Glenn Martens’in H&M Koleksiyonu

Glenn Martens x H&M koleksiyonu geçtiğimiz senenin sonlarında duyduğumuz bir haberdi. Ancak takvimler hızlıca aktı ve koleksiyon artık kitlelerle buluştu. Türkiye’de sadece hm.com ve H&M İstinyepark mağazasında yer alan koleksiyonun kampanya filminde Joanna Lumley ve Richard E. Grant neşeyi, bireyselliği ve kendini ifade etmeyi kutluyor.
CV’sinde dünyaca ünlü markaların kreatif tasarımcılığı yer alan Belçikalı Glenn Martens, çağdaş modanın yönünü de belirleyen isimlerin başında geliyor. H&M ile yapılan işbirliği yaratıcı bir proje olmanın ötesinde Martens’in modayı geniş kitleler için erişilebilir kılma ilgisini de ortaya koyuyor. Bugün ilk kez tanıtılan koleksiyonda kadın ve erkek giyimi, unisex parçalar ve aksesuarları bir araya getiren çeşitli ve çok yönlü bir ürün yelpazesi yer alıyor.
Derin araştırma süresince Martens, H&M’in arşivini inceledi, en çok satan tişörtlerden vazgeçilmez kareli gömleklere, bomber ceketlere ve jean’lere kadar geniş bir yelpazeyi kapsayan tüketicilerin çok sevdiği temel parçaları seçti. Her biri, göz yanılsamaları ve kişiselleştirme unsurlarıyla oynayan, manipüle edilebilir şekilde yeniden tasarlanmış birer parça olarak hayata geçiriliyor. Pek çok tasarım, folyo ve tel gibi yeniden şekillendirme teknikleri kullanılarak heykelsi formlar yaratıldığı için, kullanıcı tarafından dönüştürülebilir özellik taşıyor.
Glenn Martens bu heyecan verici birliktelik için, “Bu koleksiyonu, her biri birden fazla amaca ve kişiliğe sahip büyük bir giysi ailesi olarak görüyorum: İnsanlar gibi, her gün gelişir ve değişirler. Ben her zaman gerçekten içinde yaşadığımız kıyafetlerle ilgilenirim; arketipler ve gardırobun klasik parçaları fikri, H&M ile gerçekleştirdiğimiz bu çok özel ve keyifli projenin başlangıç noktası oldu” cümlelerini kuruyor.