Okullarda Yeni Dönem: Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği Uygulama Kılavuzu

Millî Eğitim Bakanlığı, okul kütüphanelerinin daha verimli kullanılmasını sağlamak ve öğrencilerde kitap okuma alışkanlığını kalıcı hale getirmek amacıyla yeni bir adım attı. Bakanlık tarafından hazırlanan “Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği Uygulama Kılavuzu”, öğretmenlerden velilere kadar tüm eğitim paydaşlarına rehberlik edecek.

KÜTÜPHANELER ARTIK DAHA ETKİN KULLANILACAK

Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel eğitim kurumlarında bulunan okul kütüphanelerinin işleyişine dair esasları belirleyen “Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği” 23 Kasım 2024’te Resmî Gazete’de yayımlanmıştı.
Bu kapsamda Bakanlık, okul kütüphanelerinin verimliliğini artırmak için yeni bir çalışma başlattı.

MEB Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan “Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği Uygulama Kılavuzu”, hem öğretmenlere hem öğrencilere hem de velilere yol gösterici bir kaynak olacak.

AMAÇ: OKUMA KÜLTÜRÜNÜ YAYGINLAŞTIRMAK

Hazırlanan kılavuz, sadece kitap seçimiyle sınırlı kalmayarak, okuryazarlığın her alanını kapsıyor.
Belirlenen 10 okuryazarlık alanı şöyle:

  • Kütüphane okuryazarlığı

  • Bilgi okuryazarlığı

  • Görsel okuryazarlık

  • Veri okuryazarlığı

  • Dijital okuryazarlık

  • Finansal okuryazarlık

  • Sürdürülebilirlik okuryazarlığı

  • Vatandaşlık okuryazarlığı

  • Kültür okuryazarlığı

  • Sanat okuryazarlığı

Bu okuryazarlık alanlarına uygun kitapların seçilmesi ve kütüphanelerde yer alması esas alınacak.

HER OKUL TÜRÜNE GÖRE KİTAP SEÇKİSİ

Kılavuzda her okul türü için önerilen kitap türleri de yer aldı:

  • İlkokullar: Görselliği güçlü, sade anlatımlı masal ve hikâye kitapları

  • Ortaokullar: Gençlik romanları, eğlenceli bilim kitapları, kültürel içerikler

  • Liseler: Klasikler, biyografiler, güncel akademik ve kültürel kaynaklar

  • Meslek Liseleri: Teknik kitaplar, girişimcilik kaynakları

  • İmam Hatip Liseleri: Meslek dersleriyle ilgili ve İslam tarihi kitapları

  • Güzel Sanatlar Liseleri: Sanat tarihi, müzik, tiyatro, edebiyat kaynakları

  • Spor Liseleri: Spor tarihi, sporcu biyografileri, antrenman bilimleri

TÜM PAYDAŞLAR SÜRECİN İÇİNDE

Kılavuza göre her okulda “Seçim ve Ayıklama Komisyonu” kurulacak. Komisyon; okul yöneticileri, öğretmenler ve kütüphane sorumlularından oluşacak.
Kitaplar, Bakanlık kaynakları, bağışlar veya satın alma yoluyla kütüphanelere kazandırılacak.

Ayrıca, “kitap bağışı kampanyaları”, “kitap fuarları”, “kitap değişim günleri” ve “Her Yerde Kitap Okuyoruz” gibi etkinliklerle kütüphaneler sürekli zenginleştirilecek.

EN ÇOK KİTAP OKUYAN ÖĞRENCİLERE ÖDÜL

Kılavuz, kitap okuma etkinliklerinin öğrencilerin ders başarısı ve davranış süreçlerine katkılarını ölçmeyi de amaçlıyor.
Okul yönetimleri yıl sonunda kütüphane kullanım verilerini analiz ederek rapor hazırlayacak.
En çok kitap okuyan öğrenciler ödüllendirilerek teşvik sistemi kurulacak.

ÖĞRETMENLERE ÇEVRİM İÇİ EĞİTİMLER

Kılavuzun etkin biçimde uygulanması için 81 ilde çevrim içi bilgilendirme toplantıları düzenlenecek.
Kütüphanelerden sorumlu öğretmenlere yönelik bu toplantılarda kılavuzun içeriği detaylı biçimde tanıtılacak.

? “Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği Uygulama Kılavuzu”na ulaşmak için tıklayınız.

Başa dön tuşu
Haber Bugün